Blir det Rickard Olsson fruktar jag missväxt i tvenne årtionden

Morgonen har följts av samma ödesnyhet, men med olika påstådda anledningar - Ingvar Oldsberg lämnar På Spåret till nästa sägong! Samtidigt förklaras också att han istället ska leda ett återupplivat "Här är ditt liv" till hösten. Under SVT:s morgonsändningar, eller om det var Text-TV, tycktes det som att Ingvar valt att hoppa på den större utmaningen - "historiskt program, stort arv, bla bla bla" och vad man nu vill lägga i hans mun, medan det i Metro antyds att SVT:s ledning velat göra en förändring i På Spåret.

För det första så var min omedelbara reaktion att programmet självfallet skulle läggas ner - vad kan poängen vara att köra programmet utan Oldsberg? Det var illa nog när det misogyna rövhålet (ni har väl hört kommentaren om de feta kvinnorna?), eller bara puckot, Carl-Jan agerade bisittare - men att låta programmet rulla vidare med ny programledare låter i mina öron helt ogörbart. Jag blir självklart gärna positivt överraskad, men sen inser jag:

- Tänk om det blir Richard Olsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0