Nykär och med tak över huvudet

Det är ofta underligt, livets små svängningar och stora tvärkast. Medan jag jag levt i vad som känts som en evighet med väldigt jordnära och verkliga hot och ångestinducerande slemskit såsom bostadslöshet, dålig ekonomi och förfallande akademisk "karriär" har jag samtidigt upplevt någon veckas spännande rosaskimrande rus tillsammans med en ännu inte namngiven flicka.

Det har varit...surrealistiskt att må som en maktlysten prins vars far har vacklande hälsa, där med henne i min famn, i sängen på den alldeles för tidiga morgonen, för att sedan känna verklighetens släggslag mot knäskålarna när jag åter sätter mig ner framför datorn hemma hos pappa och brottas med allehanda demoner och oknytt.

Nu är tak över huvudet och möjlighet till att plugga tillfälligt löst. Vilket får till följd att jag inte längre är hos henne.  Det känns...märkligt.

Över och ut.

Kommentarer
Postat av: Sara

Underbart att du hittat kärleken! Det är du värd! :)

2008-05-07 @ 22:29:48
URL: http://saratornkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0