Spore

Will Wright, mannen som gav mänskligheten Sim City of The Sims, kommer allt närmre dagen då han äntligen får ut sin nästa skapelse, Spore, i handeln. Spore är ett sällsynt hypat spel där spelaren för en encelling organism genom evolutionen, upp på torra land, för att sedan utveckla intelligens, samhällen och slutligen kolonisation av andra planeter. Löjligt stora ambitioner, med andra ord.

Nyligen släpptes ett första smakprov; en applikation som låter användaren utnyttja en liten del av den verktygslåda för att utveckla djur och andra varelser. Det hela är fantastiskt roligt - och som jag förstår det kan just din kreation vara med i den slutliga produkten. Jag har själv hittills skapat fem djur:

Buskhummer

Ormkrok

Skummogam (med ungar)

Sugboll

Tvekäk

Kommentarer
Postat av: Sara

Nu har jag en ny blogg :)

Vi tänkte kanske öla på ons och vill ha med dig!

2008-06-22 @ 21:34:27
URL: http://sagansara.blogg.se/
Postat av: HeFo

Tack för tipset om QI! Fem säsonger finns nu på HDn. Bäst hittills är Rob Brydons kommentar...



- How does the lovebomb work?

- I turn up, and I get on with it.



Skön brittisk humor i min smak.

2008-06-23 @ 22:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0