Bara för skrivandets skull

Jag sitter här och svär över mina ögon. Tentavecka innebär en jävla massa läsande i böcker, och i pauserna (som är allt mellan fem minuter och tre timmar) sitter jag oftast vid datorn. Följden blir att mina ögon känns ungefär som en nyfistad ankas bakre delar.


(Jag gjorde bilden tidigare idag för ett helt annat sammanhang, men ville så gärna ha en ursäkt att posta den i bloggen också).

Jag tror inte att ljuset är något problem - jag sitter precis vid fönstret, det är ljust ute och taklampan lyser. Men det känns mörkt. Nu tror jag att jag vet - a-vitaminbrist! Visst kan det vara det? Karoten, carrots, se i mörkret, allt det där? Visst? Vad smart jag känner mig nu. Bäst att kolla wikipedia. Okej, jag orkade inte läsa så mycket, men det är nog svaret! I morgon ska jag köpa en morot. Jag känner redan att det kan bli en stor dag.

För övrigt så tänker jag fortsätta skriva tråkiga blogginlägg den närmaste tiden. Nu till exempel tänkte jag kort beskriva min närmast stundande framtid:

På torsdag tenta i internationel politik (eller: International Politics, om man är på det humöret, engelska och allt)
Nån gång i helgen kanske hjälpa Skogis och Karro med flytten. Jag vet inte så mycket om detaljer, men bärhjälp brukar uppskattas och jag har ändå inget bättre för mig.
På lördag börjar EM. EM håller på i tre veckor. Mycket fotboll blir det.
På söndag kommer pappa med familj hem från Kroatien - åker sannolikt upp till Gävle med dom på söndag eftermiddag. Troligen träffa Anna så fort som möjligt. Anna jobbar tidigt måndago och tisdag, så vi får se hur det blir med övernattning, men vi ser i varje fall Sverige - Grekland ihop i någon form på tisdagen. Sen rullar det väl på med fotboll, socialt liv och familjeliv i några veckor, fram till 28/6 då det bär av söderut till den lilla danska orten jag berättat om tidigare.

Att det blir ett Roskildebesök i år igen känns så fantastiskt spektakulärt. Jag har inte varit där sedan 2005, vilket har medfört svår värk i hjärttrakten två somrar i rad. Jag tänker på Roskilde många timmar varje dygn och håller som bäst på att lyssna in mig på artister som Sharon Jones & the Dap-Kings, Nicole Atkins & the Sea och Seasick Steve & the Level Devils. Jag anar ett visst tema bland bandnamnen. Jag har dessutom redan konstaterat att vare sig Pascal eller Holy Fuck verkar vara något för mig.

Så. Nej men fan alltså. Ska jag verkligen fortsätta så här? Ska jag skriva gråtråkiga inlägg, utan foton, om banala saker? Hela tiden? Det känns inte som jag.

Till sist:

Jag önskar att Tori Amos och Roky Erickson presenteras till Roskilde i sista minuten. Dessutom ser jag fram emot minisemestrar, eller miniminisemestrar, med lillfamiljen till Helsingfors (40 timmars-kryssning) och Furuviksparken (en kvart med tåget, liksom). Är jag konstig som tar det här naturligt? Sannolikt.

Vi rundar av med Roky, från tiden med 13th Floor Elevators

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag vill bara flika in och, med största sannolikhet, garantera dig att det du lider brist på är d-vitamin. D-vitaminhalten lagrar du bäst genom att lapa sol.



Se till att vara ute och få sol på dig minst 10-15 minuter om dagen när solen står som högst på himlen (på ansikte,händer och armar). Utifrån vårt lands geografiska latitud lär vi stoppa in lite fisk (alternativt kantareller) i huvet de dagar solen ej är tillgänglig för hudexponering. Ingen kost kan egentligen fullt ersätta solen som källa för d-vitaminintag men som sagt är det till att äta fisk och kantareller gråa dagar, även lättvarianter av mejeriprodukter samt ähhula sägs innehålla vitamin d.



Lycka till!

2008-06-16 @ 14:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0