Jag är en obildad kuf, oförmögen att se mina egna brister

Jag har spenderat ganska mycket tid med att leta efter en låt jag älskar.
Simon visade mig låten, han var på sedvanligt manér försiktigt inställd till om jag skulle gilla den (Varför? Vår smak överlappar till 90%!), men den fastnade från första stund.
Långt senare - efter många misslyckade försök att hitta låten - hade han med introt till låten i en introtävling.
Musikintrotävlingar är ett helt eget kapitel jag borde beröra någon annan gång, men i varje fall, jag hade inte hört låten på länge men visste att det var den jag hörde. Då byggdes så klart saknaden upp, en ny jakt inleddes - utan resultat.

För några minuter sedan insåg jag varför - jag hade alltid stavat förnamnet fel.

Exakt samma misstag som jag retat en vän för förr (kärleksfullt, ska sägas) - hon envisades med att skriva "Janice Joplin" och jag gick ömt och vänskapligt i taket.

Men nu - jag då?

Janice Ian. Vem? Janis Ian, så klart!

Här är den - At Seventeen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0