Man är ju ingen Stockholmsprofil

Fan, Bison, det är få förunnat ändå. Att vara en Stockholmsprofil, menar jag. Själv är jag inte mycket av en profil alls, hahahahaha, nu kom jag på en så sjukt dålig ordvits - måste bara dra den. Ja alltså, här hemma kör vi bara med Black Jack- och Magickondomer - man kan ju säga att jag är Profillös. Hahahahaha. Herregud, det mest barmhärtiga vore nog att döda mig nu.

Det är svårt att hitta tillbaka till gamla blogmönster, även om det finns saker som eggar mina tankar och sporrar mig till att tänka. Vi kör ett kort avbrott med lite musik. Eller hur? Två låtar med M. Ward.

Vincent O'Brien


Sad Sad Song


Ja, där ser man. Flera decimeter blogglängd avklarad bara på att klistra in två youtubeklipp. Jag blev skitförbannad häromdagen, eller...säg att det kanske var två veckor sedan. Det handlar om kvalitén på kanal fems text-tv, som alltså drivs av Aftonbladet - snacka om att kunna välja sina strider.

Men jag kan inte låta bli. Inte när det gäller det jag brukar kalla fördummandets diktatur. Det handlar i det här fallet om en artikel som inleddes med orden "Blondinen från Våra Värsta År". Sug på den. Om det nu finns så väldigt många människor som inte vet vem hon är om man säger Christina Applegate, men ändå är intresserade av vad som hänt henne (cancer eller fött barn eller nåt sånt, minns inte, det var nog cancer) - så kanske man kan tänka "Nehej du, jag tänker inte skriva artikeln så att den låter som något en full svarvare berättar på en midsommarfest" och skita ifall det nu är någon människa som av outgrundlig anledning passar in på ovanstående profil.

Det här är något man ser hela tiden, man ser "Tv-stjärna i fylleskandal" istället för att sätta in namnet på nån Idoldeltagare eller whatever. Varför är inte svårt att gissa, men det stör mig så djupt så djupt.

Kommentarer
Postat av: HeFo

Såg en grej på nåt panelhumorprogram i helgen som skulle kunna appliceras på dig.



Om man skulle döpa din blogg på samma sätt som "Blondinbella", dvs med hårfärg och sista halvan av namnet så skulle den bloggen heta "Råttoffer".



:)

2008-09-23 @ 11:42:35
URL: http://hefo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0