Det kunda vara värre, det kunde vara värre, det kunde vara värre

Sitter just nu och skriver på ett kanonsegt tangentbord från helvetet, folk har antagligen spillt Burger King-cola över det. Dagligen.

Jag sitter nämligen på sånt här jävla sunk-Sidewalk Express. Hyr en dator i 93 minuter för 29 spänn.
Varför? Jo, jag har lyckats med bedriften att lämna lägenheten utan nyckeln. Utan mobiltelefon också för den delen.
Utelåst alltså. Eller heter det utlåst?

Just idag av alla jävla dagar.
Vaknar med tidernas ångest. Bakfull var jag också, efter fjärde raka natten med livepoker och sprit.
Och hungrig, fan vad hungrig jag kände mig.
Men ångesten var värst, fy fan. Frågan är om jag nånsin mått sämre.
Försöker slemma mig ner till pizzerian. Det fick bli Hasses pizzeria den här gången, inte Stugan.
När jag nästan är framme inser jag mitt misstag.
En tröst är dock att jag hittade en lax i fickan. Tyckte väl att det saknades marker från igår.
Varför marker i fickan? Hade tydligen inte tid att växla in igår.
Blä.  Vi klipper där, orkar inte tänka mer än så.

Jag kan ju ändå konstatera att det kunde vara värre. Jag kunde vara hemlös, eller död eller heroinist.

Varför inte avsluta med en låt som gått från bra till livsnödvändig senaste dagarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0