Det har svinglats

Jag är ganska stolt. Svingla. Vilket ord! I lördags så svinglade jag definitivt.
Det är liksom en blandning mellan swing och vingla, fast det har inget med partnerbyten att göra utan är mer någon form av fylletillstånd. Det är dessutom ett anagram på vinglas och ytterst likt ordet svingla', alltså att vara jävligt glad.
Det är en funktion i funktionen - när man svinglar så är man svingla'.

Tvära kast för mitt sköra stackars psyke på sistone.

Vi var ett gäng som åkte ut till HeFos föräldrars furstepalats i Upplands skogsmarker. Vi var ett gäng på huvudsakligen kollegor från 24h samt några respektiven, nån gammal kompis till värdinnan, en halvvalpig boxerhane samt Fantomens varghund Devil.

Jag har lite svårt att direkt översätta minnena och glädjen från helgen till ord, jag hade helt enkelt fullständigt aproligt. Vad jag minns. Minnena är lite halvsuddiga från natten, som sig bör.
Det jag säkert vet är att jag suttit till bords och ätit rostbiff och potatissallad (båda med etiketten "gourmet", Charlies var mer reguljär) medan övriga radade upp kräftlik på tallrikarna likt sin kambodjanske chefsidelog.

Det blir verkligen jobbigare och jobbigare för varje år...

Hur som helst, dessutom har jag med största säkerhet spelat bordshockey.
Det var ett gammalt och ramsnett spel med Kanada och Sovjet på planen.
Självklart valde jag att spela Sovjet (som pga spelarbrist fick låna in en svensk).
Anton fick finna sig med att vara Kanada.
Jag tror jag förklarade för honom att hans laguppställning var följande:

Roy
Coffey Borque
Lemieux Gretzky Yzerman

Störtlöjligt, och självfallet ingen match för följande:

Tretjak
Fetisov Kasatonov
Larionov Sandström Krutov

Dock misskötte sig Sandström något fruktansvärt i rollen som center och hitman, och en rockad resulterade i följande femma framför Tretjak:

Fetisov Eldebrink
Larionov Makarov Krutov

Den första femman spelade 1-0 (Fetisov) och den andra spelade 0-3, trots detta är jag klart mer nöjd med Eldebrinks insats vad gäller svenskarna.

Som tur var satsades inga pengar.

Pengar satsades däremot på att Leonard Cohen skrivit "I just don't know what to do with myself".
Jag är dum i huvudet och insåg morgonen efter att det var Burt Bacharach. Nåväl, Anton kan säkert behöva en hundring.

Det hanns med en del annat under kvällen också, såsom nubbevisor och jacuzzibad. Tydligen skulle man klä på sig efter badandet. Jag tycker själv att det borde ses som en härlig, frisk, fläkt att någon springer omkring endast iförd ett par blöta boxershorts medan munnen går i ett.
Märkligt.

Jag väntar spänt på att se massor av bilder från eventet. Eller så längtar jag inte.
Jag vet inte, lite kluven är jag nog allt.

Kommentarer
Postat av: HeFo

Du är ingen clown. Jag hatar clowner och är dessutom obotligt skiträdd för dem. Du är en kamin i en igloo, ett väl genomtänkt dim-ackord i en oupptäckt favoritlåt och framför allt - en av de bästa människor jag känner. Vi är väldigt lika du och jag, jag tror du har förstått det också, men ibland har jag svårt att se ditt allvar genom mitt eget. Ring när du vill!
...och tack för att du gjorde helgen perfekt!

2007-09-17 @ 22:24:04
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: Undrande fysiker

Det är inte så att det är ett anagram på laxfitta också?

2007-10-09 @ 15:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0