Prins Y-fronts tokvilda äventyr, avsnitt 1

Jag skulle nog inte klara mig så bra i djungeln. Eller i svensk vildmark. Eller utan närheten till sjukvård över huvud taget. Jag är nog så postmodernet insnöat civiliserad man kan bli - totalt fri från återkoppling till mitt naturliga jag.

Igår kväll lagade jag en väldigt god köttfärssås från ett halvkilo nötfärs som jag tagit fram ur frysen dagen innan, en gul lök, en massa chilisås och tomatpuré, lite konserverade hela champinjoner, samt kryddning i form av chipotlesås, svartpeppar och salt. Till det kokade jag obruten spaghetti.

Det är ungefär här jag ska lägga upp en bild på maten, men det faller på två punkter

1) Jag lägger inte upp maten snyggt
2) Det här är inte en sån blogg

I alla fall, det smakade givetvis jävligt gott. Jag drack kanske Loka till, eller så var Lokan slut och jag drack kranvatten. Nåväl. Några timmar senare blev jag plötsligt akut dålig i magen. Inte så där som Jeff Daniels karaktär i Dum & Dummare kanske, men det var halvakut. Det gav dock med sig under kvällen.

Så, vad gör jag i kväll när jag är hungrig? Jag micrar det som blev över från igår (ja, det stämmer, ett halvkilo köttfärs blir i regel mer än en måltid) och slafsar i mig - högst medveten om att jag kan få tillbringa resten av kvällen med tvådagars matförgiftningstarm - men det var ju så gott igår!

Än så länge märker jag inte av något - kanske var det inte maten som fick mig dålig igår ändå.

Vågar dock inte ta ut något ännu.

Avrundar med en låt som är fantastisk (den har handklappningar i refrängen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0