Vi får se hur länge jag har synen kvar

En jobbig upptäckt för sisådär fem minuter sedan. Jag är på väg att bli blind.
Då och då ser jag en svart fläck för det vänstra ögat. Det kan förvisso vara någon form av smuts. Men mer troligt är någon form av plattmask eller virus. Jag se vad wikipedia säger.

Oj, det fanns en jävla massa sjukdomar som påverkar ögonen. Hmmm. Från det tror jag vi kan dra slutsatsen att jag har någon form av kongolesisk krokmask i ögonvitan. Förhoppningsvis kan jag gråta ut den i morgon.
Det kan inte vara så svårt. Bara att lyssna på Jeff Buckleys "Hallelujah" och tänka på trebenta och föräldralösa hundvalpar och kattungar.

Uppdatering: Jag har inte skrivit på det här inlägget under en period av ca 20-25 minuter. Problemet kvarstår.

Positiv prognos: Jag har synen kvar på ena ögat fortfarande vid årets slut

Negativ prognos:



Jag lovar att hålla er, mina kära läsare, uppdaterade. Det är ju trots allt för er skull jag skriver den här smörjan. Det är inte alls så att jag älskar att svamla och älskar ljudet av min egen online-röst. Speaking of min röst!
Om man är det minsta intresserad av antingen

a) Min erotiska stämma
b) Min mspaint-konst
c) Poker

Så ska man kolla in Den här länken

Där hittar man en liten film där jag spelar lite nätpoker och kommenterar. Det är kanske inte sådär vansinnigt intressant för nån annan än mig själv egentligen, men jag lovar att aldrig skriva om framtida dylika filmer i den här bloggen.

Vad fan är det jag lyssnar på nu? Det var visst Peter Gabriel. Pandora är bra lustigt ibland.

Jag har funderat i några dagar ifall jag inte ska skriva något allvarligt och seriöst här. Något om en eventuellt stundande Irankris, eller framtiden för fossila bränslen. Men det faller på sin egen orimlighet att jag skulle vara en verklig tillgång för samtiden annat än som kuriös fåntratt/sötnos i medvetandets marginal.

Kommentarer
Postat av: Suzylue

Jag lider med dig. Även jag kommer att förlora synen inom kort. Nervryckningar i ögonlocket i 4 dagar är det normalt? Kan aldrig sluta bra... Fast, om jag tänker lite på det... jag kommer ju från ett litet samhälle... ticks?

2007-03-31 @ 00:20:00
URL: http://susannestrand.blogspot.com
Postat av: Jag bara Jag

Oj! Jag har nervryckningar i ögonlocken länge ibland, men aldrig mer än tre dagar åt gången.
Klart du är inavlad! Är Mari från ett samhälle med liten genpool? Ja, det måste hon ju vara. Ont om Gotländska världsmetropoler.

Jag tror f.ö att jag måste skriva fler inlägg om min syn framöver, eller jobbfläcken, som jag kallar den.

2007-03-31 @ 04:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0