Tracks

Tracks är ett program på P3 som började sändas någon gång strax efter att korstågen upphörde, jag tror Kaj Kindvall var med redan då. Under åren har vansinnigt många låtar toppat och hoppat på listan att man blir alldeles till sig.
Med hela svenska folket som smakjury är den i regel rent ut sagt vedervärdig, MEN, det finns några guldkorn.
Jag har spenderat förmiddagen med att gå igenom alla listettor sedan starten hösten 1984, och här sammanställt en top 25-lista bland listettorna. Några låtar snubblade på mållinjen och kom aldrig högre än 2:a-3:a, det var faktiskt ganska spännande att heja fram klättrare medan man stegade sig framåt i tiden.

Artisten eller gruppens placering på Tracks top 100 maratonlista inom parentes, om artisten finns med.
Den här gången gör jag listan manuellt, så den blir numrerad.

1. A Camp - I can buy you
2. Pet Shop Boys (4) - Always on my mind
3. Pulp - Common People
4. Eskobar featuring Heather Nova - Someone new
5. Eurythmics (90) - Thorn in my side
6. Morrissey - First of the gang to die
7. Manic Street Preachers (80) - If you tolerate this your children will be next
8. Pet Shop Boys (4) - Being Boring
9. OutKast - Hey Ya!
10. Oasis (32) - Don't look back in anger
11. Housemartins - Caravan of Love
12. R.E.M (7) - Imitation of Life
13. Eurythmics (90) - The miracle of love
14. Suede (38) - Beautiful ones
15. Pet Shop Boys (4) - It's a sin
16. Julee Cruise - Falling
17. Suede (38) - Saturday Night
18. Offspring (47) - Self Esteem
19. Pet Shop Boys (4) - Suburbia
20. Raymond & Maria - Ingen vill veta var du köpt din tröja
21. Cardigans (17) - My favorite game
22. Green Day (13) - Basket Case
23. Eurythmics (90) - There must be an angel (playing with my heart)
24. This perfect day - Fishtank
25. Martika - Toy Soldiers

Kommentarer
Postat av: Kicki

Pulp - Common People ( vem kunde motstå jarvis cocker udda utseende?)
Eskobar featuring Heather Nova - Someone new(kärlek)
Morrissey - First of the gang to die (sjöng jag på i tid och otid den somamren den kom)
Manic Street Preachers - If you tolerate this your children will be next ( var en favorit länge)
OutKast - Hey Ya!(gillar dock Obadiah Parkers version mkt bättre men vem har inte skakat röv till denna?)
Suede - Beautiful ones(en av mina första skivor var just Suede
This perfect day - Fishtank( jag hade nästan glömt bort fishtank, jag borde få smisk)

2007-03-14 @ 11:30:04
URL: http://littlevoice.blogg.se
Postat av: Jag bara Jag

Var tvungen att kolla upp Obadiah Parker, men han var den jag trodde han var. Har bara hört en cover på Hey Ya! :)

Jag brukar gilla akustiska tolkningar av helt totalt annorlunda låtar, men jag tycker inte han toppar originalet.

Jag hatade "if you tolerate this..." när den kom förresten :)

Oh, lite synd på Suede förresten. Deras flesta bästa låtar kom lite tidigare, men var väl inte Tracksmässiga.

Och jättefy för att du glömt Fishtank. Ner med byxorna!

2007-03-14 @ 13:07:28
Postat av: Parre

Efter att ha blivit tipsad om denna blogg av en viss B2B-anställd slavpojke kan jag bara konstatera att du har hyfsad musiksmak, men Raymond och Maria? Hur fan MÅR du egentligen?
Och det går visst inte att lägga till din blogg i Google Reader. Slå på möjligheten att läsa bloggen via RSS-feed, annars glömmer man ju bort!
Skärpning nu!
(Och var är berättelserna om dina äventyr med prostituerade? Enligt vad jag hört från folket som lirade Pokerfinnkampen så... ja. Det lämpar sig inte i tryck. Om det inte kommer från dig, då.)

2007-03-15 @ 11:17:49
URL: http://parresvammel.blogspot.com
Postat av: Bison

Allt med Manic går bort men cred för alla Eurythmicslåtar.

Förlåt för att jag kontaminerat din blogg med en tiltbalt fresten.

2007-03-15 @ 11:34:20
URL: http://eleveratretarderad.blogg.se/
Postat av: Jag bara Jag

Haha, ja men vafan. RSS-feed var det ja. Hmm. *scratches head*
Ska titta på det.

Tröjlåten är för övrigt asbra :)

2007-03-15 @ 14:29:20
Postat av: Parre

Intressant att din smått efterblivne älskares Bisons blogg går alldeles utmärkt att få in via RSS, medan din fortfarande är omöjlig. Vet inte om det säger mer om dig eller Bison. Men båda ni passar i samma bubbelbad. Nakna. Jag har sett bilderna och det var sött.

Angående tröjlåten så stämmer den i och för sig inte in på mig. Alla vill veta var jag har köpt mina tröjor, så att de kan undvika den butiken för alltid. Oftast blir dock svaret "på en loppmarknad i Baltland". Så ingen fara för storkapitalet där. Din gamle kapitalist-ockrare!

2007-03-15 @ 15:36:56
URL: http://parresvammel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0