Snart är betan klar

Jag inser att det snart är dags att sjösätta min blogg på allvar. Snart går vi live. Vi går guld.
Uschiamig. Vem ska läsa? Ska jag bli en sån person som har bloggURLen som mitt personliga meddelande på MSN? Är inte det ganska meningslöst då jag allt som oftast har musik på?
Hmm...på jobbet kanske.

Ska jag maila till folk "Heeeej, joo alltså vi har ju inte hörts vid på tre-fyra år, men det är så att jag har börjat med något nytt förstår du. En blogg. Vadå säger du? Jo alltså det är en sammanskrivning av web och log, med ett extra g på slutet för att det känns tryggt så. Det är en plats på det världsomspännande porrnätet där jag delar med mig av tankar och funderingar. Ja, precis!".

Antagligen inte.

Jag tycker att trender var mycker roligare som barn, då var trender nämligen ofta leksaker. Ett år skulle man leka med manicklar, nästa år skulle man snurra runt med en jojo från Coca-Cola, och vips så var spelkulorna från alla timmar i sandlådan som bortglömda. Sedan kom hockeybilder, och på rasterna skulle man spela någon form av spel med en fotboll, eller kanske basketboll, och nån konstig kvadrat med små kvadrater i.
Det enda man visste varje sommar eller höst var att man skulle uppleva något nytt och häftigt, och totalt revidera sin uppfattning om vad som är en gemytlig sysselsättning.

Det fungerar inte så längre, har jag märkt. Eller så kanske det bara sker med längre mellanrum. Snart kanske det poppar fram en figur på gatan som säger "Hörru du! Nu har du allt gillat öl, sex och distade gitarrer i tio år! Nu får det vara slut med det! Hädanefter ska du bli fotfetischist, nykterist och börja dansa salsa".

På något vis skulle det vara intressant.

Innan jag glömmer bort:

Dagens sjukdom: http://sv.wikipedia.org/wiki/SLE
(Det är aldrig Lupus)

Ska jag börja med dagens TV-spel också? Vi får väl se hur länge det känns fräscht och roligt, men here goes:



Oh the memories! På den tiden var verkligen TV-spel spännande. I Lord of the Sword skulle man springa omkring och vara Lord of the Sword, eller Lord of the Pilbåge. Och dräpa monster, rädda byar och ah eh...nej jag vet faktiskt inte. Jag var så oerhört purung och käck när jag spelade det här spelet sist, att mamma fick översätta all engelsk text i spelet. Engelsk text som nån knubbig japan hade översatt från modermålet. Slutresultat: obegripligt.

Spelet var hur som helst borderline uselt, men åååh vilka minnen!

Jag tänkte passa på att se vad folk tycker om poängräkning i brännboll. Jag vet att det finns lika många åsikter om det här som öh..ja, inte så hemskt många. Men några olika.

Innelaget får 1p för varje person som kommer...öh..i mål? Och 5p för varvning.

Utelaget får 1p för varje bränning, 3p för tvåhandslyra och 5p för enhandslyra.

Let the flame wars begin!

Det känns lite motigt att behöva runda av inlägget redan. Jag som inte är trött ännu. Jag börjar dock känna mig ganska nöjd med det jag presterat i min blogg hittills, min bakkatalog. Det här inlägget känns lite som en bortglömd liveinspelning från tidigt 70-tal i begynnelsen av min karriär, en bootleg som kanske blidkar någon av mina mest hängivna beundrare.

Skit samma förresten, jag ska fan inte ha några mesiga förkortningar av namn i min blogg!
Personen som ansvarar för den smaklösa vitsen i ett tidigare inlägg är Dennis, och ingen annan.
Dennis är för övrigt den enda person jag känner vars kroppsvikt utgörs till lika stora delar vatten och tatueringar.

Ska jag börja ha teman i mina bloggar? Det har jag sett att andra har. En passande rubrik, och sedan maler man på om jordärtskockor eller dressyr eller annat tänkvärt. Jag vet inte om det fungerar för mig bara. Jag har sällan något intressant ämne att dryfta. Kanske borde jag ha "Jag svamlar" som ämne i varje inlägg.
Det känns inte helt rätt rent estetiskt bara.

Nej hörrni, nu avrundar vi med dagens låt. Som jag visste vilken det var för en kvart sen jo just ja nu minns jag medan jag skriver:

Jag har aldrig gillat No Doubt, men "Sunday Morning" är en ganska bra låt. Här kommer hur som helst en bättre låt med samma namn:

The Velvet Underground - Sunday Morning

Kommentarer
Postat av: LillaEgo

Manicklar i all ära men minns du de där samlarkorten man hade med skitäckliga bilder på? Jag minns dom knappt själv så det är svårt att beskriva men äckliga var dom, det minns jag.

Dagens tv-spel är ALLTID Zelda 3, Nintendo 8-bitars. Bara så du vet. På skottdagen kan det få vara Kid Icarus.

Min åsikt om brännboll hade du fått om jag inte lidit av så hemskt teflonminne. Numera spelas bara öl-brännboll och efter ett par rundor så bryr man sig inte så mycket om det där med poäng, man dricker mest hela tiden, så tyvärr. Men du, det heter inte att man springer i mål, man springer in i boet!

Nästan löjligt sött att du verkligen skriver skriver skriver fastän du inte vet vad du ska skriva och sen vips hips så kommer du på något. Fejkar du eller är det äkta? =)

Nu ska jag lösa melodikrysset, som den nörd jag är.

2007-03-10 @ 10:12:50
URL: http://sweetestthing.blogg.se/
Postat av: Jag bara Jag

Haha!
Du menar Garbage Pail Kids?
http://en.wikipedia.org/wiki/Garbage_Pail_Kids
Det var ju faaaaantastiskt roligt. Jag minns nog några lite halvt än idag. Oj så kul vi hade åt dom som barn.
Ända tills moralpanik utbröt och korten förbjöds på dagis/fritids whatever. Jag älskar ordet moralpanik.
Du har så sjukt dålig koll på tv-spel.
Zelda 1 (dam dam dadadadadam dadadadamdamdamdam dam damdamdamdam dam damdamdamdam dam damdamdamdamdam dam dam dadadadadam) osv, man ser det uppifrån, första bossen en grön drake, Nintendo 8-bit
Zelda 2 man går omkring på en stor karta, tills man springer in i nån bläckplump, som gör att man måste slåss mot hoppande katter, klättrande spindlar, eller konstiga hundar med spjut i halsen. Nintendo 8-bit.
Zelda 3 ÄR MYCKET SNYGGARE GRAFISKT EFTERSOM DET ÄR NINTENDO 16-BIT.
Hur svårt ska det vara? :)
Dessutom är det fegt att bara ta bra spel som dagens spel. Galen kärlek till dig som nämner Kid Icarus, dock.
Jag hör att vi har hemskt olika syn på det här med fylla och brännboll. Jag är lite mer så att även om jag är full nog att balansera brinnande dynamitgubbar på underläppen och stöta på polarens morsa, så skulle jag inte kunna acceptera brännbollsregler som vore helt åt helvete.
Visst, nån annan känd variant går väl bra, men om någon föreslår samma poäng för enhands och tvåhands så ställer jag mitt fulla lekamen på närmsta barrikad och gormar. Det är lite som med stavning, tror jag. Jag stavar för det mesta bra på fyllan.
Det är en talang.
Jag är löjligt söt btw. Se på mig lite som en förstoppad gammal tant som stånkar fram nummer två på doktorns uppmaning. Jag stånkar fram blogginlägg för att jag vet att jag borde.
Melodikrysset har jag försökt lösa en gång i hela mitt liv. Idag ska bli den andra.

2007-03-10 @ 11:54:42
Postat av: LillaEgo

Jaaaaaaa, SÅ hette dom!! Spank you very much, nu slipper jag engagera min hjärna i att tänka själv, igen! Och moralpanik ja, mycket bra ord! Mitt ord för dagen är disträknulla. Visst förstår du precis vad som menas? Liksom, knulla bara för knullandets skull, skit i vem det är. (Och nej, människan i fråga måste fortfarande se ok ut, inte så att jag ruckar på alla regler!) Men man knullar utan känslor för vad är meningen i att lägga in känslor i något som ändå bara tar slut? Så, disträknulla it is. Nu har jag skrivit "knulla" 6 gånger. Varsågod.
Och det där med Zelda... Asså, var det inte Zelda 3 till Nintendo 8-bitars som var GULD..? För jag har aldrig ägt ett 16-bitars men jag har spelat massor av Zelda 3, hur förklarar du det?!
Din talang, att stava bra på fyllan, min vän Taggen är likadan. Han har dessutom för vana att tycka att det är en galet bra idé att besvara mail när han kommer hem karatefull från krogen. Sedan minns han inte vad han skrivit och den som fått mailet vägrar tro honom när han säger att han var full för han stavar ju så bra. Själv har jag svårt att skriva över huvud taget på fyllan, jag måste sitta JÄTTENÄRA skärmen och titta med ETT öga, annars är det kört. Fast jag ser jävligt intelligent ut när jag gör det.
Min brist på simultankapacitet gjorde att jag inte löste melodikrysset, jag glömde koncentrera mig på vad han sa. Men är man riktigt nördig så kan man lösa det i efterhand via SR:s hemsida. *tipsar*
Det där med brännbollsregler. Lilla vän, du har bara inte varit tillräckligt full. Sen kan du käka dynamit och sätta på vänners mammor bäst du vill, det är fortfarande inte nog. Bättre lycka nästa gång.
Nu ska jag gå och kissa med fittan.

2007-03-10 @ 12:13:44
URL: http://sweetestthing.blogg.se/
Postat av: LillaEgo

Men guuuuuuuud så töntigt! "Vi misstänker att detta kan vara spam, fyll i texten du ser i rutan." SÅ stod det när jag försökte posta min andra kommentar. Förmodligen när jag ska skicka den här oxå. Och den här kan väl närmast räknas som spam. Men HUR förhindras det av att sätta in en jävla ruta med text som jag ska fylla i?! I don't get it! Bete er!

2007-03-10 @ 12:15:13
URL: http://sweetestthing.blogg.se/
Postat av: Jag bara Jag

Jo alltså, spamvarningen kommer upp för mig med. Troligen är systemet oroligt för att jag ska spamma mitt eget kommentarsutrymme.
I skrivande stund har INTE sudden death-perioden kommit igång. Så jag tänker på er. Som Brynäsare har man det ju lite mer tryggt.
Det första Zelda var i guld.
http://www.cyberiapc.com/vgg/stills/nes/zelda.gif
Där har du det.
Och givetfis, haha, jag låter det stavfelet stå kvar, så försökte jag lösa krysset i efterhand idag :)

2007-03-10 @ 17:50:56
Postat av: LillaEgo

Hmm... Nu är förvirrelsen total. Undrar om det är det här jag menar. Fast det är ju Zelda II, i guld? Var ALLA i guld??
http://www.chronicgames.net/pics/nes_zelda2adventuresoflink.JPG
Jag har ingen aning. *trött*
Och vi vann ju i sudden så nu kan du sluta oroa dig för vår skull hjärtat! ;)
Min favoritfelstavning är oskuldig. Det är ju jag i ett nötskal.

2007-03-10 @ 19:00:31
URL: http://sweetestthing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0