Mycket produktiv dag

Jag har just sorterat mina bokmärken i eldräven. Jag antar att vissa människor föds för att städa sitt hem, och andra kan på sin höjd städa runt på sin dator en gång var sjunde måncykel.
Jag hör, tro det eller ej, till kategori ett. Men det är okej, jag tycker om mig själv ändå.

Jag har nu till och med en liten katalog med min bloggsamling. Eller alltså, ja. Bloggar. Samlade. Just så.
Shit, jag behöver mina stödanteckningar.
Mina blogginlägg är nämligen så pass noga planerade att jag skriver en fyra-fem utkast på förmiddagen i mitt kollegieblock. Mest för att jag tycker om att ha ihopskrynklade papper i papperskorgen. Det ska man ju ha. Men också för att det är så härligt att skriva med papper och penna. Nu lyckas jag dock inte hitta mitt senaste utkast.

Nåväl, vi får se om det här går vägen.

Jag har upptäckt att jag har blivit det jag hatar mest av allt. Jag undviker ibland ord som jag är osäker på hur dom stavas. Jag som aldrig varit osäker på hur ord stavas. Herremefjump! Jag skyller på att det inte finns några bra svenska ordböcker/listor online. Eller, finns det? Men jag ska jobba på det, jag lovar.
Det rör sig förvisso bara om ett fåtal ord, och det kan ju vara kopplat till min standardskada. Den att vissa saker kan jag inte lära mig, och så är det bara.
Som t.ex vilket håll man ska vrida en nyckel åt. Varför folk säger att man vrider nyckeln åt höger eller vänster. Vad Meryl Streep heter. Den sista kanske låter lite märklig, men det tar mig alltid lång tid att komma på vad hon heter. Trots att jag vet. Den här gången gick det dock snabbt, ca 3-4 sekunder.

Jag är mkt sugen på att prova vårt badkar idag, problemet är bara att man bör läsa i badkar, och jag har inget att läsa. Förutom på datorn då. Hmmm....

Nej jag tycker vi rundar av här med lite kitsch.

Först en rolig seriestrip:

Nähä, det gör vi tydligen inte alls. Sitejäveln ligger nere. Keso på er allihop.

Jag ska döda följetongen "dagens sjukdom" genom att länka till en lista dock:

List of eponymous diseases

Det var väl skoj?

Till sist, dagens låt:

Nina Simone - My baby just cares for me

Kommentarer
Postat av: HeFo

Jag har samma problem med Dustin Hoffman. Och CHristopher Walken. Fast den sistnämnde kan ju bli lättare nu efter att jag lärt känna dig.

Sen är jag värre än du med nyckeln faktiskt. Efter 32 levnadsår tar det fortfarande ett tag för mig att bestämma vad som ÄR höger och vänster. Lokalsinne=0. Världens sämsta backseat driver... "Ska jag svänga vänster här?" "Hm... konstpaus... hur menar du nu... eh.. ja! vänster ja!" Har hamnat i Västerås när jag skulle till Norrtälje en gång. Den du.

2007-04-04 @ 01:18:09
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: Jag bara Jag

Hahahaha. Jag skrattar ärligt talat högt här :)
Jag hade ett ex som hade hemskt svårt för höger och vänster, det hela var lite kul när vi åkte bil, eftersom hon var den enda som hade körkort. Speciellt kul när vi åkte nånstans där jag hittade bäst.

- Men vart ska vi nu?
- Sväng höger i första före rödljuset
- Hmm...höger?
- !! Men ffs...goddaghanden!

Ett annat sätt att hålla koll på Chris Walken är att tänka "coolaste människa som någonsin levt", då borde man teoretiskt sett tänka på honom.
Hemskt kul hur som helst att det finns fler med samma åkomma :)

2007-04-04 @ 10:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0