Joe - I hardly knew thee

Vad kan någonsin, och jag menar någonsin, vara mer motiverande till att komma igång med bloggandet än hot från Norrland?
Utpressning, snarare.

Nånå, själva skrivandet är inte så svårt. Jag kan hysta ur mig, vänta...är hysta ett ord? Vi säger det. Jo, jag kan hysta ur mig lite vad fan som helst och fylla upp yta. Men det problemarimariska är så klart att fixa så att bloggfan ser bra ut. Med allt vad det innebär, man ska ha bild på sig själv, bokstäverna ska ha fin färg. Man ska säkert använda sig av kursiv stil ibland också. Och rubriker. Fy.

Nå, över till musiken.

Joe Strummer är rimligtvis den viktigaste människan som dött E.JS
Men, det säger kanske sig självt om man använder Joe Strummers dödsdag som grund för sin tideräkning. Det verkar ohyggligt hjärndött att göra så.
Herregud, jag är ur form. Men jag gillar inte att sudda - så vi låter tankarna rinna på.

Var var vi..Joe. Just det. Rätt död kille.
Dagens låt http://youtube.com/watch?v=ijiazWlawUY
The Magnificent Seven är kanske ingen av Clashs 5 bästa låtar (men det är tight kring femteplatsen, preliminärt), men den där inspelningen är fyra klyftor persika bättre än originalinspelningen.

Den har tagit mig genom en jobbig natt, det och tankar på Tori Amos.
Tori kommer till Köpenhamn om sisådär tre månader. Det är lite illavarslande eftersom det antagligen innebär att hon inte kommer till Roskilde. Extra illavarslande då det kan betyda att jag behöver flyga till Köpenhamn för dyra pengar bara för att glutta lite.

Men hon är ju så vackert perfekt!



Har i skrivande stund mindre än två timmar kvar av arbetspasset. Haha, som om det blir mer än två timmar senare. Eh.

Den eviga frågan är så klart, kommer batterierna räcka för musiklyssning hela vägen hem? Det vore praktiskt, tänkte börja med att avrunda Doolittle med sista spåret "Gouge Away", vad jag sedan ska lyssna på känns sådär härligt obestämt. Lite som julklapparna när man var liten, fast jag bestämmer själv. Dessutom var det inte alls härligt när julklapparna var obestämda, man visste själv vad man ville ha.

Jag tänkte här lägga in en kortare paus för en grov vits:

- Vad är det för skillnad på ett dött spädbarn och en potatis?
- Du runkar inte när du skalar potatisen

Tack till D för den.

Uj. Ska man göra så, förkorta namn? Vad jobbigt med populära bokstäver.
Man kanske får införa gregiska tecken och annat också. Vi återkommer i den frågan. Jag kommer behöva ha en hel jävla plansch i A1-format för att hålla reda på alla namn. Inte för att jag känner så många människor, utan för att jag skriver så stort.
Kanske bättre då med en liten textfil på skrivbordet på datorn hemma.
Ja, så gör vi.

Åh, ja just det. Bra sms idag. A vill tydligen komma hit. Med flera. Vilka flera är vet jag inte. Men A+flera är bra.

Jag måste givetvis skriva lite grann om helgens stora begivenhet; Pokerfinnkampen. Visst låter det underbart töntigt?
50 svenskar och 50 finnar som spelar poker helgen lång här i Tallinn.
Eller var det 60 av varje månntro? Det lär hursomhelst bli lagom bisarrt med mycket sprit och dålig engelska. 11 på lördag förmiddag sätter det hela igång. Så trevligt då att jag jobbar fram till 8 lördag morgon. Men jag har hört att pokerspelare ska spela maratonsessioner i flera dygn.

Ett bra sätt att avrunda en blogg måste vara med någon musikalisk referens.
Jag gör så här, jag börjar tänka på ordet "armsvett" och associerar fritt till nya ord innan jag kommer att tänka på en låt som antagligen är bra nog att vara en av tidernas 100 bästa.

Redo?

Armsvett, Lök, Knasen, Farsan, Eagles, Musik-DVD, Pixies - "Hey"

Det gick ju lätt.

Hey är dessutom i det övre skiktet av top 100. Bra jobbat av mig. Guldros och stjärna på det.

Puss puss på mig själv!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Men se jag fick vara med på ett hörn, att du verkar tycka att tori amos är vackrere än mig och Ego gör mig lite ledsen i ögat men ajg får väl helt enkelt leva med det.

jag vill för övrig göra min egen associationbana på armsvett. Nu får DU hänga med

Armsvett, Blött, Fitta, Linda Skugge, "Cheryl Crow - Book"

Hur svårt kan det vara?

2007-03-01 @ 13:15:18
URL: http://littlevoice.blogg.se
Postat av: LillaEgo

Säger som Kicki, hur svårt kan det vara?

Armsvett, lukt, rökelse, Jesus, Bad Religion - Recipe for hate.

2007-03-01 @ 14:18:22
URL: http://sweetestthing.blogg.se/
Postat av: Jag bara Jag

Haha! Först nu läser jag era kommentarer :)

Heja Sheryl!
Men Egos kedja fattar jag inte riktigt. Jag menar SKIVAN recipe for hate är ju en sak, för är är låten American Jesus med, men låten Recipe for Hate?
Nåväl, kul med lite BR.

2007-03-10 @ 11:42:47
Postat av: LillaEgo

Men jag kanske HATAR Jesus?! Eller hur? Och då blir den ju jättelogisk! Gaaaah, häng med i svängarna!

2007-03-10 @ 12:17:18
URL: http://sweetestthing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0