Frontier Psychiatrist

Bara ett kort inlägg om en låt jag hade glömt bort. Eller snarare, när jag hörde den igår kände jag omedelbart igen den. Men den var aldrig någon favorit. Av någon SJUK anledning.

The Avalanches - Frontier Psychiatrist

Den är helt enkelt sjukt jävla bra. Och videon är troligen en av de bästa någonsin. Nu kan jag givetvis inte hålla mig ifrån att göra en lista på tidernas bästa musikvideos. Lite synd för Avalanches som förtjänar ett eget inlägg bara för den här låten och videon. Men sånt är livet. Dock ska jag lyssna in mig på Avalanches och med största sannolikhet komma med något oerhört insiktsfullt att säga om gruppen som helhet senare i vår.

  1. The Knife - Heartbeats
  2. Beastie Boys - Sabotage
  3. Avalanches - Frontier Psychiatrist
  4. Beastie Boys - Body Movin'
  5. Radiohead - Karma Police
  6. Gary Jules - Mad World
  7. Fatboy Slim - Weapon of Choice
  8. Chris Isaak - Wicked Game
  9. Radiohead - Paranoid Android
  10. Queen - I want to break free

Kommentarer
Postat av: Jag bara Jag

Jag vet verkligen inte varför den här listan inte blev numrerad...

2007-03-14 @ 09:26:28
Postat av: Kicki

ÅH krama police, nästan bättre men bara nästan bättre än high and dry

2007-03-14 @ 11:31:47
URL: http://littlevoice.blogg.se
Postat av: Kicki

Förresten lyssna in denna ist.
http://www.youtube.com/watch?v=s4_4abCWw-w
MYCKET bättre än the Knife

2007-03-14 @ 11:44:54
URL: http://littlevoice.blogg.se
Postat av: Jag bara Jag

Haha Krama Police :)
Jo, High and Dry är jävligt bra. The Bends är helt klart en av tiodernas bästa skivor.

Men snälla...Joses version är verkligen super...men inte ens nära Knife =)

2007-03-14 @ 13:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0