tl;dr

Vilken dag dagen idag har varit! Nattjobb stundar.

Så skönt då att jag vaknade sju i morse. Det här kommer gå bra, lovar. Var börja whär to bäginn?

Jag har friserat mig. Eller, haha, det har ju frisören gjort. Själv har jag däremot rakat mig. Innan, sedan letade jag upp den här beautyboden i nån källare. Det var jag och en skock kvinnor, det luktade manikyr. Eller är det månne nagellack som luktar? Bortsett stanken av horröda naglar så var schamponering, segt kallprat, hårförlust och hårbottensmassage helt okej till det facila priset av 75 EEK.

Sedan i rask takt...äh vänta, måste bara meddela att jag börjar bli sjukt trött. Fan, 11.5h kvar av passet. Nånå, sedan vidare till Stockmann, som visade sig ha en sjukt imponerande matbutik. Väl där inne fyndade jag någon form av spansk salami, lite sån där neddränkt chilifrukt med fetaost, lite chiabatta och nån skivad ost, kanske nåt mer. Ja just det, en bit varm pizza.

Nånå, för att snabba på den här otroligt ointressanta historien så tar jag nästa del utan punktuation eller mellanrum.

RasktvidaretillkontoretdärjaglämnadeavmatikylenjajustjajagköptejuenlasagnepåStockmannocksåiallafallsåflinadefolkåt attjagintesågutsomvanligtmensensågickjagivägochletadeeftermatställeochfastnadeförTurkishKebabdärjagkäkadenIskender.

Ja, sedan jävlar sprang jag in på Kaubamajas musikavdelning. Det var riktigt jävla asbra gjort av mig. Heja. Tre musik-DVDer blev det, och då ratade jag ändå en intressant sak med Pulp. Jag köpte mig stycken av Tori, Radiohead och White Stripes. Dessutom så kände jag mig oerhört tonårig och köpte två stycken kitschiga attiraljer att utsmycka mitt hem med:

En asläcker Blondie-affisch. Eller ja, Debbie Harry. Jag funderar på att ha den i taket ovanför sängen i Sverige, så jag har något att tänka på medan jag tar på mig själv. Den ska nog hur som helst inte upp på nån vägg här i Estland.

Men. Viktigast av allt. En väckarklocka med rosa Misfitsmotiv. Jag är kär. Väck mig nu, väck mig nu!




Ja jävlar i mig, livet rusar uppför i rena utförsfarten.

Vändan på Kaubamaja avslutades sedan med inköp av saker såsom minneskortsläsare, mus, batterier, shorts och tröja. Samt en rulle Geisha och en cola. Ganska standard.

Nånå, jag har försökt mig på det ohyggligt svåra uppdraget att göra pokerhumor, hoppas jag kan få någon att fnissa i varje fall (av alla mina dussinet läsare). Vi rundar av med humorn och lite onanimusik.




Divinyls - I Touch Myself

Kommentarer
Postat av: HeFo

Jag hoppas att du lade märke till att jag i min blogg skrev att jag saknade dig INNAN du skrev det här inlägget i din blogg. Nu saknar jag dig mycket mycket mer. Och det trots att jag hör dig säga allt det där ointressanta dravlet utan punkuering eller mellanslag.

2007-06-11 @ 20:47:43
URL: http://hefo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0