Om Proteiner

Jag har alltid gillat låtar som heter "XXXXX Song", eller snarare, jag har gillat den typen av titlar. Låtarna i sig behöver inte vara speciella, men titlar som "Holiday Song", "Love Song", Song for Bob Dylan" (That's a muthafukkin stretch), "Winter Song", "Dolphin Song" och "The Disco Song" (Nån som vet vilken låt det är? Bonuspoäng!) har alltid gjort mig varm inombords. Om en artist nån gång kommer på tanken att släppa albumet "Song Songs" med bara titlar av det slaget kommer jag antagligen vara fast för livet. Jag tror inte att den artisten kommer vara Sufjan Stevens.

På samma sätt har jag nog alltid gillat när man inleder prosaiska rubriker med "om". Jag har inte alltid varit medveten om det här, men när jag skrev ovanstående rubrik så pirrade det till längs ryggraden - "har jag skapat det där? lilla obetydliga jag?", och jag kände mig lika tillfredställd som Michaelangelo kände sig efter sista penseldraget i sistinska kapellets tak. Okej, kanske inte riktigt, men låt oss säga att jag överträffade Björn Skifs livsverk iom den rubriken.

I alla fall. Det är tisdag och det dricks öl eller drinkar. Jag tänker inte tappa namn, men fyra var vi till antalet. Samtalet snöar som så ofta förr in på frågan "koagulerar sperma?". Olika teorier blöttes och stöttes, vad händer när man steker en sats? Kokar den? Vi män var påtagligt oerfarna med den här typ av bukkake-crosscooking, och kvinnorna var upptagna med att lufta sin sorgesång. Nej vänta, jag blandar ihop tisdagskvällen med Conan Barbaren, men klart är i varje fall att ovanstående fråga uppkom, faktiskt innan vi var allt för fulla.

Som tur var finns det på amerikanska pokerforum desperata människor. $25 kanske kan vara ersättning för eventuell förödmjukelse och, om man är vek, en ny stekpanna? Javisst!



Där har vi det!

Dessutom, en Kaffe Karlsson innehåller Bailey's, och inte Kahlúa. Fan, det är något speciellt med kvinnor som är sådär fylle-obstinat som man bara är när man är full och har fel, fast istället har helt rätt. Däremot verkar inte alla recept inkludera Cointreau, kommentarer på det?

In other news, det är inte ofta man bestämmer sig på förhand för att gilla ett band, alltså innan man ens hört bandet, och sen får väldigt rätt. Jag bestämde mig redan för länge sedan att Dresden Dolls var ett för bra namn för att inte göra lysande musik. Rätt så. Nu har jag äntligen bestämt mig för att ta steget ifrån sporadiska Pandora-kontakter och godtyckliga inspringanden till nedladdning och frekvent hångel.

Jag delar med mig av något singligt (man börjar ofta så)

The Dresden Dolls - Coin-Operated Boy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0