Nuhardulämnatossblues

Det är onsdag morgon (nåja).
Och mitt huvud känns så tungt. Eller...snarare känns mitt bröst tungt.
Käre, vackre, rare Povel. Min Povel. Vår Povel. Vilket namn

Från scb.se:

Det finns 61 män som har förnamnet Povel . Av dessa har 40 namnet Povel som tilltalsnamn/förstanamn.

Någon borde maila SCB och be dom dra av en. Själv har jag inte hjärta till det.
Jag kommer säkerligen alltid minnas den sjätte juni som dagen jag nåddes av beskedet, även om han tydligen gick bort den femte. Så alla ni som ränner runt i lummiga parker och på gator med viftande flaggor, likt gulblåa förvirrade tokar - från och med år 2008 kommer jag se era handlingar som ett personligt hån, en skymf. Vill ni verkligen förklara krig mot mig?



Upp med hakan Povel. Jag vet att du är död och så, men vi älskar dig ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0