Mina MS Paint-skills

Har jag någonsin tagit mig tid att berätta om varifrån mina sjuka MS Paint-skills kommer?

Jag hatade att måla/rita/teckna redan sedan lågstadiet. Vänta. Måste reda ut en sak först, insåg jag.
Teckna är med en penna, vanligtvis blyerts? Måla är med färger, penslar osv? Vad är rita? Kritor? Det låter lite utvecklo.
Nåväl, jag har alltid varit dålig på det där. Jag är förstås fortfarande horribelt dålig, mest beroende på Parkinsonimplantaten jag har i mina handleder, men idag kan jag i varje fall ta steget från vision till verk.
Förr hade jag bilder i huvudet som i bästa fall kunde översättas till myrornas krig på papper. Inte bra.

Jag imponerades länge av alla roliga paintar som folk skapade i allsköns trådar på mitt favoritforum 2+2. Efter ett tag så tänkte jag att "hmm..det där kan jag väl också göra". Det kan jag inte. Men nästan. Ibland får jag till det.
Jag tänkte dela med mig av en bild jag lade upp under helgen på temat "Invent a creature in MS Paint".
Jag såg framför mig ett ouppfyllt behov som behövde täckas, nämligen bristen på vettiga transportmedel i Himalaya.

Här är resultatet:



Bilden lämpar sig väldigt väl för konstnärlig närskådning och analys av kreatörens sociala bakgrund.
Visst ser man i valet av taximarkering modell Checker tidig prägling av framför allt Taxi Driver och Taxi Cab Confessions, men också en släng av härligt DeVito/Kauffman-doftande "Taxi"?
Man kan också lockas att tro att det kraftiga bakpartiet härrör från en attraktion till afrikanska kvinnor, men det här är bara en av många vilseledande trådar som konstnären slugt har vävt in i denna sin kreativitets ryamatta - jag gillar självklart alla färger och nationaliteter. Förutom tyskar då så klart. Och ja, Österrikare är också tyskar.
Vänta, jag påmindes just om det antagligen roligaste som någon komiker någonsin sagt, jag måste bara citera det:


Some people say "I don't care if people are white, black, purple or green". Ah hold on now... purple or green? You gotta draw the line somwhere. To hell with purple people! Unless they're suffocatin'... then, help 'em!
-Mitch Hedberg

Ja, den där kan man skratta gott åt i timtal.

För övrigt åt jag italienskt igår. För en förrätt beståendes av enbart salami och diverse skinkor. Kanske en bit timjan, men that's it. Lite väl köttigt kanske, parmesan på det och då jävlar. Det följdes upp av en kycklingsallad med konstiga halvtorkade tomater och svamp ingen människa kan namnet på. Italiensk öl till kalaset, givetvis.
Italienarna är ett avancerat folk, inte nog med att dom var först med rosa sporttidningar, dom jävlarna har tänkt till vad gäller öl också. 66cl i en och samma flaska.
Dubbel espresso med sötmandelglass till efterrätt. La dolce vita i Tallinn, jo jag tackar jag.

In other news, dags att både bli ett år äldre samt flytta hem snart. Inom en månad är allt avklarat. Undrar om man ska slå på stort och börja köpa resväska och annat krusidull redan nu?

Kanske skriver lite mer senare, verkar vara på skrivhumör idag.
Tills vidare, håll till godo med följande pärla:

En fet man gör Suzanne Vegas "Tom's Diner" på teckenspråk

Kommentarer
Postat av: andreas

flyttar du hem till gävle eller till stockholm?

2007-06-26 @ 10:05:22
Postat av: Jag bara Jag

Stockholm, definitivt.
Lägenheten står kvar i Nacka och samlar damm, hyra betalar jag också.

2007-06-26 @ 11:12:39
Postat av: HeFo

1. Det här inlägget var ditt bästa någonsin. Kanske det bästa blogginläget jag läst faktiskt. I alla fall topp 3.
2. Du flyttar hem och jag blir glad.
3. När fan är det du fyller? Jag vill ju ringa och sjunga för dig...

2007-06-27 @ 12:52:49
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: Jag bara Jag

1. Tack kära du, jag är mer än hedrad.
2. Stockcholm i mitt hjärta, du i Stockholms hjärta, magi.
3. Jag skulle kunna vara dryg och be dig läsa mitt inlägg om Sommar i P1 en gång till, men det ska jag inte. Sjätte juli.

2007-06-28 @ 15:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0