Lista eller halvtaskigt tecknad grabb?

Jag tänkte att jag skulle göra en lista över tidernas bästa låtar med ett förnamn i titeln. Låtar med ett förnamn i artistnamn eller titel vore mycket fånigare. I alla fall, för att värma upp mig själv satte jag mig och lyssnade på Badly Drawn Boy - You Were Right och låtjäveln är ju så bra. Den är någon form av fortsättning på spåret innan, som passande nog heter "I Was Wrong". Ett riktigt litet guldkorn det här.

Kanske en skäggig brittisk Hellman? Usch, nu har jag jämfört två människor på kort tid med Jakob (bara en i bloggen lyckligtvis). Dessutom en med helskägg och en med bröst. Märkligt det där. Nej fan, jag ska nog ta och göra den där listan ändå.

Okej, här kommer listan, rakt av. Den ser sjukt tråkig ut. Jag känner mig som en gammal rockjournalist utan vare sig personlig touch eller särskilt mycket inspiration. Bra låtar, nonetheless, även om listan är ganska hastigt ihopslängd:

  1. Bob Dylan - Visions of Johanna
  2. Rolling Stones - Angie
  3. Beatles - Eleanor Rigby
  4. Derek and the Dominos - Layla
  5. Janis Joplin - Me and Bobby McGee
  6. David Bowie - Ziggy Stardust
  7. XTC - Making plans for Nigel
  8. Cornershop - Brimful of Asha
  9. Foo Fighters - Hey Johnny Park!
  10. Johnny Cash - A boy named Sue

Kommentarer
Postat av: ja


bye bye johnny goodbye...

2007-06-14 @ 01:07:52
Postat av: ja


bye bye johnny bye bye...

2007-06-14 @ 01:09:32
Postat av: Christofer

Är det här något listigt sätt att påpeka en avsaknad av radbyten och styckesindelning i min blogg?

2007-06-14 @ 08:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0