Den akademiska världen mår bra

Det här är lite fult av mig, men det här inlägget kommer mest bestå av en massa klipp-och-klistra. Jag ska alltså agera redaktör snarare än skribent. Vi får se hur det går!

Jag har nämligen spenderat en del av dagen till att läsa igenom listor över alla vinnare av Ig Nobel-priset, dvs ett "anti-nobelpris" för gärningar som "först får folk att skratta och sedan får dem att tänka efter."
Det är vansinnigt roligt. Jag tänkte härmed bara dela med mig av några fullkomligt tarmskrynklarroliga namn på avhandlingar, uppsatser och annat, rakt av bara:

Consequences of Erudite Vernacular Utilized Irrespective of Necessity: Problems with Using Long Words Needlessly

Fragmentation of Rods by Cascading Cracks: Why Spaghetti Does Not Break in Half

Ultrasonic Velocity in Cheddar Cheese as Affected by Temperature

On Human Odour, Malaria Mosquitoes, and Limburger Cheese

The First Case of Homosexual Necrophilia in the Mallard Anas platyrhynchos (Aves: Anatidae)

Estimation of the Total Surface Area in Indian Elephants (Elephas maximus indicus)

Pigeons' Discrimination of Paintings by Monet and Picasso


Är det inte underbart, så säg?
Det är kanske inte så svårt att få en forskartjänst ändå?

Kommentarer
Postat av: HeFo

OSTROSOR FEL NISCH
Om det sen är os-trosor eller ost-rosor får nog du bestämma själv.

2007-06-18 @ 14:27:31
URL: http://hefo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0