Beat: cnut

Kära dagbok, vad ska jag ta mig till?

Jag ska tydligen avtjäna 48 timmars avstängning från 2+2 pga "censor dodge". Det enda jag kan tänka mig är att jag benämnde någon som en "cnut". Allvarligt nu. Åh nej, ett ord!
Jag orkar inte bli förbannad längre.
Men..vad tror folk att man uppnår?

Suckeliduck, tur att jag inte jobbar på några dagar, hade blivit tufft annars.

Det här får bli en björnblogg. (Mmm visst...det heter inte blogg, det heter inlägg, FU).
Vi börjar med en björnbild, tycker jag.



Är det här en låneblogg? Jag menar...jag postar mest en massa bilder och musik som andra gjort.
Hur smakar björnkött förresten? Det brukar finnas på restaurang, men jag vet inte. Jag är nog lite uppskrämd av Andreehistorier.

Nå, mer björnar. Vem äter snabbast, en kodiakbjörn på 500kg eller en japan?

Väldigt mycket svaret

Det finns så många olika sorters björnar. Brunbjörn och isbjörn och näsbjörn är några sorter. Man kan bara gissa vad dom kommer på i framtiden. Man kanske hittar en gömd dal med rundbjörnar, eller djupvattensbjörn nere på stilla havets botten. Kanske forskar man fram lågenergibjörnar i framtiden, vem vet?

Men jag måste ändå säga att just björnforskning inte känns något vidare tilltalande. Framtiden ska ju vara kvantdatorer och stamceller, samt alternativa energikällor. Ursologi har med all rätt hamnat lite i skymundan. Undrar förresten varför det heter Björn på svenska. Kanske har det att göra med att Ursus eller Ursa låter så likt usch, och det är ju inte alls kul för folk som heter Björn. Ursa låter dessutom mer feminint. Jag är förvisso all for allt som är androgynt.

Avslutningsvis så tycker jag att björnar borde jaga varg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0