Semester del 1 - Introducing the band

Innan jag glömmer det, här kommer hela inläggets Temalåt.

Det hade planerats i över ett halvår. Planer hade smitts, semesternamn hade återanvänts eller hittats på. Pengar hade skickats fram och tillbaka mellan bankkonton, vi var på väg.

Without further ado, tillåt mig att presentera gruppen Gruppen. Vi, familjen. Gänget på 5+2.



François

Undertecknad fångas här på bild mitt i ett utbrottsförsök för att lämna gruppen.
Sannerligen inte gruppens ledartyp, inte heller den mest driftige. Samlade på sig flest döskallar under veckan och är kvar på nåder.



Gudrun aka Gujje

Gruppens gudmoder, rallyvettvilling och galjonsfigur. Hyser avsky mot smuts men har en fäbless för vackra klänningar och billiga telefonabonnemang. Säger "ja, tack" till en whisky men "mja, kanske...är det Newcastle?" till öl.



Norton

Multibegåvad deltidsvaken yngling med konstant öga för flickor. Bajsbokens betvingare.
En naturbegåvning. En Zico bland tyskar, en olivkvist i Taigan. Långsam med tungan, men det
vägs upp via ett anletsuttryck som skulle ge ett ankare moderskänslor.
Veckans mest populäre.



Ulla-Maj aka Ulla aka Mayar aka allt annat som passar henne själv

Ett exempel på Ulla-Majs humor och förmåga att bjuda på sig själv är hur hon ringde mig tidigt i morse för att försäkra sig om att jag använde just den här bilden i bloggen.
Ännu sötare med munnen i normallläge, jag kan inte minnas om hon hade shottat citronsyra eller bara sagt något pinsamt just när bilden togs, men hon ser lika nöjd ut som alltid.
Gruppens gubben-i-lådan, med ett skratt som säkerligen fortfarande myllrar längs västkustens klipplandskap.
Var en tidig döskallemagnet, för att sedan samla på sig allt mer kärlek.



Solveig aka Solan aka Sluggo

När man inte fann Sluggo sovandes i sin säng på kvällen (och det gjorde man ofta) hittade man henne i regel iförd en av sina trettiosju svarta klänningar, med en öl i högsta hugg och mer än ett par saker att säga om omgivningen. Grekisk gudinna och....Sluggo, i samma utsökta person.



Läderlappen

Bofast i Kungshamn. Läderlappen är en skabbig jävla tråkmåns som sällan sågs ens så mycket som smutta på alkohol. Trots detta fick han all vår kärlek och ögonblicket då vi skildes åt var resans svåraste.
Så här i efterhand har jag lättare att förstå Läderlappens charm. Det är små gester, många accessoarer, torr humor och ett piggt morgonhumör.



Robin

Läderlappens bleka kopia. Önskar en dag få vara 5% av det LL är. Min gissning är: kommer aldrig ske.
Robin, jag hatar dig.

Kommentarer
Postat av: Gia

Det var på tiden! Jag har misstänkt ett antal dygn att det har varit nåt stort på gång, eftesom du inte varit synlig med en enda bokstav på eviga tider. Semestertider - fucking boring!! Inte en uppdaterad blogg i syne. Sen trodde jag att jag såg i syne, men det var ju tack och lov du som återvänt till världen. Du har just räddat mitt liv, man tackar. Väntar ivrigt på del 2...

2007-07-29 @ 21:40:19
URL: http://www.metrobloggen.se/catfight

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0