Kul? Med ord

Jag skulle egentligen kunna (borde?) skriva om helgen som varit. Om hur jag fick besök av mamma och syrran. Om hur vi åt gott och mycket, om hur vi trotsade väder och vind för att se stan. Om kaninsteken. Om whiskyn och parfymen jag begåvades med.

Men jag känner mer för att prata om ord. Ekorre till exempel.
Vad fan?



I jul vill jag ha en sak, en enda sak. Ett etymologiskt uppslagsverk. Gärna för engelska, men helst för svenska.

Jag funderade på vad moderater bjuder på till fest idag. Jag är lite osäker, men följande känns tänkbart:

Borgarsvin


Kapitalisterband


Tjänstefolköl


Bankir


Inte så roligt kanske, men jag har det ganska tråkigt.

Åh! Nu vet jag! Jag ska...om jag orkar fullfölja det hela, presentera någon form av lista under natten. Då får jag lite att göra. Sedan framöver får jag sluta upp med dumheterna att bara skriva inlägg på jobbet - jag vill ju inte att min blogg ska dö om 1,5 vecka =)

Får nog döpa om bloggen vid hemflytten, förslag?

Oh well, hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0