Everybody loves Hypnotoad

Jag såg nyss en sak som antingen är det mest briljanta och humoristiska jag någonsin sett, eller bara jävligt märkligt. Mest troligt båda delar.

Jag kikade på den första nyproducerade DVD-filmen i Futurama-serien och roade mig sedan med att spankulera genom extramaterialet. Visst kan man säga så? Spankulera. I alla fall, i själva filmen ser man som hastigast att framtidens mest populära tv-program är "Everybody loves Hypnotoad" - alla som sett serien förr skrattar.

Den här rymdpaddan

har alltså en otrolig förmåga att hypnotisera alla den kommer i kontakt med och förmå dessa personer att göra lite vad som helst. Till exempel att titta på en sit com som i stort sett bara innehåller en bild på Hypnotoad som bara sitter stilla och hyptnotiserar folk.

På DVDn fanns så ett fullängsavsnitt med av programmet. 22:30 långt eller så, där 95% av programtiden bara var hypnospaddan. Övrig tid var bisarr reklam, samt andra scener som hade med "handligen" att göra, såsom bilden på ett hus, på sedvanligt amerikanskt sitcommanér.

Man har alltså fyllt ut DVD:n med 20 minuter tecknad padda mot en vit bakgrund. Stor konst, tror jag.
Återkommer om jag ändrar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0