Random blahahahahahahaha

Jag HATAR att vattengraven ligger utvändigt på Osakas VM-arena. Det är asfult. Det bor sannerligen en liten estethitler inom mig. Appropå det, jag älskar den här bilden.



Hur som helst, på 3000 meter hinder ska löparjävlarna ta ett kortvarv, sticka in en kortis vid ena kortsidan och hoppa vattengrav. Inte ta några extra steg på någon improviserad superoval i andra änden av arenan.
Jag vet inte varför, men det känns fult.

För övrigt sjukt irriterad just nu. Knappt en timmes spel, ca 1000 händer, nio inköp back. Jag hatar cashgames. Fast ändå inte. Revansch i Tallinn kanske. Dags snart.

Äsch, jag pratar så mycket poker alltid, skit i det nu. Ikväll ska jag quizza, äntligen.
På The Tudor Arms Pub på Östermalm. Astrevligt, man glider dit en timme tidigt eller så, beställer något gott (Guinness, Kilkenny, Old Speckled Hen eller något annat) samt beställer mat. Ofta kyckling av något slag. Sedan äter man, dessutom stojar man och stimmar.

Sedan börjar tävlandet. Med sina pens poised sitter man och väntar spänt på varje ord som the Quizmaster himself yppar. Det handlar om en kanadensare, så många frågor kretsar kring den amerikanska kontinenten (de amerikanska kontinenterna? amerikanska inkontinenterna?).

Man får två svarspapper, med vardera 24 frågor. Pratar om svaren det gör man inte, så man kommunicerar genom att skriva på små papperslappar. Mycket trevligt. Första pappret är ganska okomplicerat och hämtas alltså in halvvägs. Det andra pappret är mer komplicerat, då frågor 25 och 37 är trepoängare och jävligt svåra.
Fråga 48 är en bildfråga. Vem är personen? Liksom.

Inte nog med det, det finns en del individuella frågor också, där svårighetsgraden är av typen "What long form of clotheswear is the Astrid Lindgren character Pippi famous for wearing?". Så signerar man med sitt namn.
Förr, när det var bättre, så kunde man vinna en öl eller en shot (ofta tillsammans med ställets ägare, Chris, som av någon anledning sällan syns till numera). Men....så kan man ju inte göra, inte i Sverige. Så man brukar väl vinna en påse choklad eller Under Belägring 4 på DVD ungefär, men det är roligt det med.

I huvudtävlingen delas två priser ut, i form av presentkort på Åhléns. Vårt lag. Harry B, är ganska bra, så vi vinner ibland.

Det där var väl lärorikt?

Oh, ja just det. Kicki, jag är i Sverige =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0