Ord som slutar på -ia

Efter att en fantastisk person råkat skriva fel på ordet "pärla" och fick det till "pärlia" så började det snurra i utombordaren inombords, det där med ord på -ia kan man ju göra något av.

Vänta lite, ska bara slå på musik. Pandora som så ofta annars på jobbet. Vi håller tummarna för att hon väljer något bra. New Order, tack.

Jo, jag tyckte att pärlia, eller Pärlia då, lät som ett företag som försäkrar gamla tanters juveler. Hon tyckte mer att...det lät gulligt. Vi får se om jag får några invändningar mot följande förslag:

Hjärnia - En mycket intelligent golfspelare (Den här är sjukt rolig, så ni vet)
Fellatia - Pengar till en billig avsugning
Sillonubbia - Jag tänker mig svensk festcatering, kanske utomlands.

---INTERMISSION---

Pandora hittade just en ny bekantskap åt mig - Pelle Carlberg. Det kändes lite som att stå och tafsa på Morrissey för att sedan inse att han samtidigt hånglar med Magnus Carlson. Vi ska ses fler gånger.

---SÅ JA!---

Incontinentia - Haha! Som förnamn...så i efternamn kan man...oh, wait
Marsvinia - Jag vet inte varför, men jag skulle köpa alla mina husdjur där.
Safaria - Jag vet inte varför, men jag fastnar för dåliga företagsnamn.
Kommissaria - Kommunist på dagen, brottsbekämpande polis på natten. Beware!
Senatia - Demokrati på entrepenad

Det fick nog bli allt för nu. Snart dags för Champion's League. Dagen före dagen, men allt här i världen är inte Liverpool.

Dagens låt: Martha Wainright - Bloody Motherfucking Asshole

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0