Cure för en tom hjärna

Haha, jag går på tomgång, tomluft, loftgång. Skitsamma, jag är trött.
Bara sprit, poker och vakenhet dygnet runt konstantissimo nu. Kommer väl totala färre sömntimmar än en dagsslända den här veckan.
Haha, kul att försova sig som dagsslända. Typ "nej men ååååh! varför redan? nu? puppan är ju så skön!"
"Föds" dom ur puppor?
Roligt, nonetheless. Lite som att kliva upp när man är 17 år som människa.

Åtta i Omaha-SM, men vet inte om jag ska vara så glad över att lägga 10 timmar på att torska pengar.
Nog om pokerprat nu, vi pratar Cure.

Jag fick ett ryck nyss och har satt mig för att lyssna på en massa Cure på youtube. Riktigt bra band, och jag kan säkert tio låttitlar. Späckad eftermiddag.

Hörde förra veckan eller nåt liknande att David Fjäll på FanTV kallas för "Sveriges vitaste neger".
Vem är Sveriges svartaste neger? Thabo, kanske.
Vitaste svenne? Ugh, det vill jag inte ens tänka på.
Jag menar, jag gillar ju rödhåriga tjejer och så, men det finns ju gränser.

Gräns, gränsvärde, gränsöverskridande, gränspolis, sen kommer grensle, liksom. Snyggt, ett e.
Haha, jag funkar inte alls idag.
Jag får alltså betalt för att arbeta just nu, så sjukt välanvänt humankapital.
För några år sedan utsåg jag förresten just "humankapital" till svenskans fulaste ord.
Det hade nog fått större uppmärksamhet om nån folk bryr sig om hade gjort det.

Jag vill utse saker.
Jag och Simon borde snacka till oss en halvtimme i veckan på SVT.
Problemet är väl bara att pöbeläckelhelvetesjävlafanskapshelveteshelvetehelvetesmänniskor skulle dra paralleller till Fredrik & Filip. Sjukt, lite som att kalla Velvet Underground för sin tids Wizex.
Hur som helst, det vore ett sanslöst bra program. Mest listor antar jag.
"Veckans sex bästa dagar", "Simons ett bästa näsor", "Tidernas fem bästa pianoslingor i poplåtar", "De tio valpnamnen med störst raggpotential" och "Fem frukter förutom grapefrukt man kan onanera med" är bara några av listorna som befolkningen säkerligen går miste om.
Här följer en läskigt bra dagens låt, eftersom jag är tillfälligt semitrött på Cure:

The Buzzcocks - Ever Fallen in Love?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0